Witajcie Skarby! Święta  coraz bliżej , a co za tym idzie Przygotowania Świąteczne ! U mnie powoli ruszają.Ostatnio zrobiłam pierniczki .Uwielbiam takie ciasteczka do pojedzenia chociaż by przy kawie o ,której nigdy nie mogę zapomnieć :) Bałam się ,że ciasteczka nie wyjdą tak jak bym tego chciała ,dlatego też dałam moim ukochanym koleżankom spórbować i poddałam się ich ocenie. Mimo mojego zaskoczenia wypowiedziały sie pozytywnie ,zjadając przy tym całą zawartość pudełka z ciastkami.
Dzisiaj obiecałam ,że dam krótki przepis na szybkie zrobienie pierniczków oraz smaczny wynik !

Składniki:

1kg mąki pszennej

2 łyżki masła

0,5kg miodu pszczelego

1,5 łyżki oleju

4 jajka

2 łyżki kakao

3 łyżeczki sody oczyszczonej

25 dag cukru

przyprawa do piernika

Wykonanie:

Miód, kakao, cukier,  masło i  przyprawę do piernika wsypujemy do garnka , gotujemy, mieszając od czasu do czasu, aż do wszystkie składniki rozpuszczą się i połączą ze sobą. Następnie odstawiamy do ostudzenia.

Na stolnicy wsypujemy mąkę, sodę oczyszczoną, dodajemy jajka i olej, a następnie ostudzoną masę i wszystko razem wyrabiamy na ciasto. Formujemy kulę, zawijamy w folię i wstawiamy na ok 2 godziny do lodówki.Następnie wyjmujemy rozwałkowujemy ciasto i bawimy się foremkami !:) Pierniczki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiamy do nagrzanego na 180 stopni piekarnika. Pieczemy ok 12-15min. Po ostudzeniu pierniczki można udekorować polewą ,posypką itp:) GOOD LUCK:D






zBLOGowani.pl